Štampaj Štampaj

Pošalji prijatelju

10. 07. 2012

Brazilska invazija

Fudbaleri, supermodeli i modna carstva u stvaranju

Sunce, fudbal, samba i bikini su samo neke od asocijacija koje se odnose na Brazil. U modnom svetu, Brazil je sinonim za zgodne žene, sa savršenim oblinama, a u svetu lepote su poznati termini brazilska depilacija i brazilsko ispravljanje kose. Ma u kom kontekstu pričali o Brazilu, jasno je zašto turisti iz celog sveta maštaju o Kopakabani i kristalno bistroj vodi, posebno tokom vrelih letnjih dana. Ali, Brazil nije samo leglo savršenih guza , dugih kosa i telenovela. To nije mesto rezervisano samo za kupaće kostime, odbojku na plaži ili lenjčarenje na plaži. Brazil je modna sila koja preti da ne samo da ugrozi postojeće, već i da stvori nove modne centre.

Marc Jacobs i Jimmy Choo su samo neka od velikih modnih imena koji inspiraciju crpe iz Rija ili Sao Paula. Zvezde svetske modne scene, poput Maria Testina, obožavaju da rade u Brazilu, dok su stanovnici ove države apsolutno oduševljeni zapadnjačkom civilizacijom, koja je istorijski gledano sastavni deo današnjeg Brazila. Poput Kine ili Japana, Brazil je pun poštovanja prema turistima, ali ono što se i dalje ceni je autentičnost i patriotizam. Baš kao Kina i Japan, Brazil će do 2020. godine biti jedna od najznačajnijih država sveta mode.

Modno buđenje u Brazilu je počelo relativno kasno, te su se prvo pojavila lica koja su postala seks simboli i najplaćeniji modeli sveta, poput Gisele, Adriane Lime, Isabelli Fontane i Ane Beatriz. Ove devojke su se “sudarile” sa dominantnim ruskim supermodelima početkom XXI veka. Iako su Natasha Poly i Natalia Vodianova postale lica visoke mode, Brazilke su uzvratile najpre pojaviljivanjima u katalozima i modnim revijama poznatih dizajnera veša, poput kuće Victoria's Secret, ali i preuzimanjem reklmanih kampanja uličnih marki, poput Guess-a, Replay-a ili Naf Naf-a. Ovaj mini rat u modnim krugovima su diktirali magazini i dizajneri, ni ne sanjajući da od brazilskih lepotica stvaraju najvrednije marke. Primer za to je upravo Gisele, najbogaiji model svih vremena, preduzetnik, seks simbol i žena koja ne zna za neuspeh.

Kada već pominjemo magazine, moramo da se osvrnemo na pomirljivost koju pružaju brazilska izdanja Vogue-a ili Elle-a. Potpuna harmonija između domaćih i stranih lica, balans između domaćih i svima znanih modnih kuća iz Pariza ili Milana, su odgovorni za popularnost koju danas imaju nedelje mode u Riju i Sao Paolu. Nakon što su devedesetih postali najzanimljiviji u domenu dizajna bikinija sa hrabrim dezenima, bojama i krojevima, topli Brazil je rešio da svetu ponudi i zimske kolekcije, koje su danas deo modnih editorijala širom sveta. Iako se ne može reći da su duboko zašli u svet visoke mode, pojedini dizajneri neprestano koketiraju sa istom, te je Barbara Casasola danas redovni izlagač tokom nedelje mode u Parizu, Francisco Costa je kreativni direktor ženskog dela kuće Calvin Klein, a Amir Slama je kralj hrabrih i seksi kupaćih kostima, koji se nalaze u okviru robne marke Rosa Cha. Njujork, London i Sao Paolo su mesta na kojima svoje kolekcije predstavlja Alexandre Herchcovitch, čiji dizajni su mešavina francuskog šika, jednostavnosti sa tradicionalnim bojama Brazila.

Dok recesija vlada Evropom i SAD-om, u Brazilu se ne oseća kriza, makar kada je moda u pitanju. Chanel, Hermes i druge modne imperije gotovo neprestano otvaraju prodavnice u većim gradovima Brazila, takmičeći se za naklonost kupaca, koji najpre insistiraju na kvalitetu. Moda nije samo zabava žiteljima Brazila, ona im je u krvi. I tu se vraćamo na sam početak, a to su plaže, zgodna tela i kult obožavanja ženstevnosti i lepote, nešto što  su nasledili još od Portugalaca i Španaca. Ljudi se osećaju poželjno, što sigurno ima veze sa tim da tokom čitavog života nose lagane i otkrivajuće krpice, zahvaljujući kojim je stvoren mit o brazilskoj guzi, o kojoj svaka Evropljanka mašta.

Brazil koristi svoja prirodna bogatstva i očekuje se da tokom narednih godina postane veća tekstilna sila od Velike Britanije. Dok fabrike vredno rade, dizajneri se iznova dokazuju na domaćem terenu, polako osvajajući ostatak sveta. Njihova prednost je to što se žele da se ponavljaju, a baš kao što same Brazilke nemaju problema sa mini kupaćim kostimima, čak i kada imaju koji kilogram viška, dizajneri su spremni na eksperimente. Nekadašnja kolonija preti da kolonizuje modni svet, a nama ostaje da uživamo i iščekijemo šta će sledeće doći iz Brazila.

Preporučujemo

foto

15. 08. 18

Virgil Abloh u saradnji sa Nike-om i Serenom Williams

Šampionka tenisa će ove godine nositi Ablohove kreacije na US Open turniru koji počinje 27. avgusta i predstaviti novu liniju po prvi put.

foto

10. 07. 18

Čarobna revija Dolce & Gabbana

Ovakvu reviju još niste videli!

Search