Štampaj Štampaj

Pošalji prijatelju

20. 08. 2012

Novi izgled kuće Dior (I deo)

Igor Todorović o najznačajnijoj reviji decenije

Složićemo se na početku da je jako teško zaboraviti prošlost, živeti u sadašnjosti a (os)misliti budućnost. Filozofija igre reči koja se može primeniti na dugo očekivanu premijeru pod radnim naslovom "Posle Galiana - Galiano?" modne kuće Dior u najzahtevnijem segmentu zvanom Haute Coutre ili visoka moda. O njoj se u našim krajevima rado govori a malo zna, tek da dodam, ali to je valjda normalno uzme li se  u obzir da se mnogo govorilo i o duvanu kada je prvi put došao u Evropu krajem XV veka, a sad se uglavnom govori kada će već jednom otići. No, ovde je ipak reč o velikom zaokretu kormila jedne od dve preostale modne imperije francuske mode sa velikim I, Chanel i Dior.

Za početak treba imati u glavi još jednu igru, ovaj put brojeva, Dakle, peti dizajner koji je nasledio kormilo Diora posle smrti blaženopočivšeg Christiana je Raf Simons, isti je napunio u januaru ove godine 44 godine i iza sebe ima iskustvo u modnom biznisu od tek nešto više od pola decenije, za to vreme imamo Karla Lagerfelda koji je 29 godina na čelu Chanela i punih 47 godina u kompaniji Fendi. Ovo sve znači da je mlađani Raf u vreme kada je Kaiser sedao na tron Christian Diora imao nepunih 15 godina, a kad je Karl razmatrao krojeve krzna u Fendiju Simons nije ni bio u planu.

Tu se sad postavlja još jedno retoričko pitanje "Na mladima svet ostaje" ili kontrateza koju je jednom izrekao Šopenhauer koja kaže: "Poezija ima više karakter mladosti, a filozofija starosti!" U poeziji koju visoka moda predstavlja u svom uzvišenom umetničkom izrazu, svi su čekali da vide poemu koju je poptisao Simons i užurbano i u velikom broju pohitali su da prisustvuju mega modnoj premijeri u Parizu. Da bih vam pojasnio još malo bolje, treba imati u vidu da se odavno u prvim redovima jedne revije, nije videlo toliko dizajnera svetskog glasa, jet set-a, filmskih zvezda i naravno Anne Wintur, koja je i dalje ipak i neprikosnoveno u prvom licu jednine ili množine ako poželite da joj se obratite, barem tako kažu.

Šuškalo se mnogo od aprila meseca da li će Simons biti u stanju da nasledi Galliana a da ne bude dočekan na nož publike i kritike. Kolale su mnoge priče od onih da je šef modnog koncerna LVMH, Arno ipak naprečac izabrao naslednika svom odbačenom enfant terrible, ili je pomno i studiozno od svih imena kojim se špekulisalo ipak prst ciljano uperio ka mladom Belgijancu? Moram priznati da me je "spopala" i teorija o srećnom tiketu, figurativno rečeno, koji se našao u Rafovom džepu, te da ga je radosno unovčio proteklog aprila. No,da ne pomislite da sam zavidan, mada je zavidna pozicija gospodina Simonsa bez daljnjeg, sve su to samo pretpostavke i observacije. 

Jedan od prvih dizajnera koji je prepoznao gore pomenutu poeziju u estetici Dior by Simons, po završenoj reviji bio je Alber Elbaz koji je u kolekciji video apsolutnu poetiku koja je u horu slavila ovaj spoj jedne modne kuće i jednog dizajnera, reklo bi se da je Elbaz odgovorio u svadbenom stilu, ili je to bila poetska figura koju je iskoristio da opiše svoje oduševljenje, ne znam?!? Gospođa Von Furstenberg nije štedela Simonsa pohvala u svojim komentarima u kojima je stalno pocrtavala da je to Dior! To je studiozna reinvencija stila new look iz davne 1947. godine, kada je to velikog Christian Diora učinilo instant modnim mogulom i institucijom. Ali, da budemo iskreni do kraja, bilo je tu i filozofije, stare dobre filozofije robne marke Dior. Naime, prezentacija je pravljena u višebrojnim salonima francuske raskoši, na prestižnom lokalitetu Gulbenkian Foundation u Parizu, koji je bio okićen milionima cvetova koje je aranžiralo preko 150 ljudi. Postoji jedan kuriozitet u svemu tome. U glavnom plavom salonu nalazio se cvet delfinijum koji je "zanimljiv" izbor. Malo sam se informisao o istom i spoznao da je to cvet koji cveta 2 do 3 godine, da je ime dobio po jednoj romantičnoj ljubavno-grčkoj legendi i da je svaki njegov deo otrovan! Teorija zavere ili loš izvor informacija, ko će ga znati? Tek, nisam mogao odeleti a da to ne podelim sa vama.

Da li je cvet "omamio" prisutne ili se kontekst reinvencije ipak samo vezuje za jednu od najnovijih modnih zapovesti, znaće se u kratkom roku i Stil Moda Lepota portal će naravno pisati o tome. Za sam veliki debi Simonsa, vredne ruke od preko 200 radnika koji rade u Dior ateljeu za visoku modu, koji predstavljaju krem modnih zanatlija sveta su brižljivo pregledale dizajn new look-a i uz minimalizam koji odlikuje belgijanca zajedno stvarali novu - staru ikonografiju brenda, dajući mu novu "inekciju" života posle "operativne procedure odstranjivanja aorte" (čitaj Galliana) iz njega.


Preporučujemo

foto

15. 08. 18

Virgil Abloh u saradnji sa Nike-om i Serenom Williams

Šampionka tenisa će ove godine nositi Ablohove kreacije na US Open turniru koji počinje 27. avgusta i predstaviti novu liniju po prvi put.

foto

10. 07. 18

Čarobna revija Dolce & Gabbana

Ovakvu reviju još niste videli!

Search