Štampaj Štampaj

Pošalji prijatelju

29. 10. 2012

Zavirite u modno leto pred nama

Možda vam se čini daleko...

Pre  nego što se upustimo u putovanje kroz modne metropole, vredi pomenuti kako, posle preterano luksuzne zime i svih ekstravagantnih kolekcija koje su došle kao sunce posle krize, sledi pomalo svedeno leto. Nema ni traga od raskošnih desena I tekstura, modni detalji su svedeni na minimum a krojevi minimalistički, dok se u tragovima naziru skuplji  materijali i  zlatni odsjaji. Boje isto kao da su iščilele I ostavile crno-belu paletu koju svi dele.

Zato, savršenstvo kroja i zanatske izrade nastavljaju da budu u centru pažnje, siluete su ženstvene I izdužene ukrojenim komadima i kada je boja prisutna, onda je ona intenzivna i vatrena od glave do pete. Peplum koji smo toliko zavoleli još nas ne napušta, kao i pantalone I blejzeri koji postaju interesantniji i na momente se preklapaju ili su predimenzionirani.

Ali naravno, Pariz, London, Milano i New York imaju svaki svoj ritam, svoju estetiku i atmosferu koja napaja kreativne potencijale dizajnera, pa bez obzira na to što prate iste tokove modne industrije, svako dodaje i interpretira tendencije na svoj način, svako odstupa i tumači po svom, a tako I SML redakcija  koja vam tim povodom predstavlja naše viđenje proteklih nedelja mode i najava sledeće sezone, najupečatljivijih dizajnera I njihovih kreacija.  Neka modno putovanje u budućnost počne!

Počinjemo od grada svetlosti, koji će nam osvetliti početak puta kroz kolekcije za leto 2013. Grafički u rasporedu boja, arhitektonski u formi i čisto- ovo su reči koji opisuju glavne tendencije koje je Pariz predstavio na nedelji mode u oktobru 2012. Crna i bela su dominantne apsolutno i bez izuzetka, Balmain, Chloe, Balenciaga, Lanvin…na koja god da pomislite, crno-beli svet vam se otvara pred očima. Druga bitna odlika su odela. Muški princip diktira ukrojene blejzere sa ili bez rukava, cigaret ili široke pantalone, bele košulje, krojene haljine… sve nam se čini da žena nastavlja da nosi pantalone u novoj modnoj sezoni, pogotovo ako je do Balenciage, Diora I Vallija. Karneri, pogotovo na struku u vidu pepluma, I dalje veličaju ženstvenost,  ali nikada u lepršavim varijantama već u strogo kontrolisanim naborima koji teku I održavaju formu na odevnom komadu i sve to u cipelama sa špicastim vrhom koje su, bez izuzetaka, šetale po pistama na svim revijama. Alexander McQueen i Balenciaga kao i Givenchy i Chloe čine ovaj trend obaveznim za leto 2012. Dužine su između- od ¾ rukava do suknje koja se završava ispod kolena, kao kod Chloe, Hussein Chalayana ili Hermesa. Naglašena ramena, visoki struk na širokim pantalonama, zlatni detalji I alke na ušima pojedinačno čine interesantne elemente ali kada se sastave zajedno, dosta podsećaju na 90-te. Ovaj efekat je veoma uočljiv kroz garderobu ali I kosu I stav manekenki na reviji  Jean Paul Gaultiera, kod Balmaina u upadljivim printovima I predimenzioniranim naramenicama, kao I na reviji Balenciage na momente.

Forme odela i crno-bele kombinacije dominiraju i u Milanu, Emporio Armani, Gucci i Gianfranco Ferre vladaju u krojenim modelima dok se crna i bela provlače kroz sve kolekcije, a najviše nam se dopadaju na modelima Alberte Ferretti, Francesca Scognmiglia i Gianfranco Ferrea. Ali, Milano je predstavio za nijansu nežnije i lepršavije kolekcije  u poređenju sa Parizom i Londonom, što se i dalo očekivati od vatrenih italijana. Na blejzerima i na pantalonama vidi se ta ležernija crta kroz upotrebu tanjih i finijih materijala koji čak i kad su strogo skrojeni imaju opušteniji pad. Odatle se nastavlja priča jer lepršavi materijali svakako imaju svoje mesto i čine  nežnije siluete u poređenju sa strogim kontinentalnim delom Evrope. Prozračne haljine Blumarine, eklektični miksovi tekstura kod Roberta Cavallija, luksuzna zlatna kod  Emilio Puccija i vazdušasti i nežni slojevi kod Alberte Feretti kao da su sa druge modne planete u poređenju sa oštrinom ostalih kolekcija. I malo boje uvuklo se u kreacije Italijana, od pastelnih akcenata kod Fendija, jarko crvene kod Jil Sander i narandžastih kod Versacea, preko iznenađujućih i upadljivih printova Dolce & Gabbane i Marnija stižemo do neon kontrastnih Gucci i Versus kolekcija koje su iznenađenje u poređenju sa šahovskom tablom u koju se letnja modna scena pretvorila. Zelena je boja koja se i ovde pojavljuje, od zagasitijih Prada nijansi do osvežavajućih detaljankod Roberta Cavallija.

Ostrvska moda nas vraća na mirnije meridijane i hladniju englesku prirodu prikazuje kroz umerenost i formu, kroz red uuklapanju boja i oštra sečenja i kontraste. Pored dve osnovne i već pomenute boje, bela je dominantnija, pogotovo u kolekcijama Nicole Farhi, koja se igrala volumenom tkanina i drapiranjem i Christopher Canea, koji vešto manipuliše arhitekturom odevnih elemenata i gradi odevne komade. Ostale boje su tu da daju akcenat i začine, pa su plava, zelena i boja lavande “razbile“ sklad kod Paul Smitha, Antonia Berardia i Acne. Printovi su prisutni ali su veoma retko jarki i drečavi, već pomalo zagasiti i mračni, kao kod Mary Katrantzou, Matthew Williamsona i Gilesa. Samo se Issa koloritom i estetikom priklonila stilu Marni, Dolce & Gabanna i otišla u neke toplije krajeve u vatrenim pink nijansama i upadljivim printom. Struk je definisan, silueta ženstvena, u krojevima dominiraju muška odela ali i haljine koje prate figuru. Zanimljivost Londona su metalik materijali koji se prelivaju u diginim bojama. Kao londonsko nebo posle kiše, Burberry Prorsum i Jonathan Saunders su provukli sjajne teksture na tkaninama, a akvarel efekat sličan ovom, samo bez sjaja imali su i Acne i Matthew Williamson u svojim kolekcijama, što im daje srodnost sa nekim italijanskim kolegama Blumarine i Robertom Cavallijem.

Prekookeanska moda kao da želi da nas zbuni jer ne znamo da li pre da gledamo stilizovane parižanke kod Ralph Laurena, film noir dame Rachel Zoe, drapirane elemente Donne Karan i Dianne Von Furstenberg ili retro inspiracije Zac Posena. New York nam daje prilično velik tanjir sa koga treba da izaberemo jedan od pravaca koji nam njihova modna scena pokazuje.  Strukrura,  krojevi  i  forme dominiraju kolekcijama Calvin Klein Collection, Maison Martin Margiela, Monique Lhuillier i čine osnovu kolekcija Donne Karan, DVF i Michael Kors, uz peplum karaktrerističan kod Calvin Klein Collection i Monique Lhuillier. I boje ostaju kao u Evropi, sa slobodnijom upotrebom printa, svile, crvene boje, pastelnih nijansi i naravno zelene u mnogim varijacijama na temu. Špic cipele i sandale sa tankim kaiševima oko zgloba su još jedna dodirna tačka sa Evropom na koju vredi obratiti pažnju jer se platforme definitivno gube i ustupaju podijum elegantnoj, klasičnijoj cipeli. Ono što najviše intrigira jeste činjenica da njujorške kolekcije odaju mnogo više luksuza i elegancije nego evropske a pogotovo pariške, a imaju najviše dodirnih tačaka sa Italijom, što zbog upotrebe čipke, žoržeta, muslina i nakita, perli...što zbog odstupanja od minimalizma koji hara Evropom i za nekoliko nijansi vedrijom i više letnjom atmosferom.

Preporučujemo

foto

15. 08. 18

Virgil Abloh u saradnji sa Nike-om i Serenom Williams

Šampionka tenisa će ove godine nositi Ablohove kreacije na US Open turniru koji počinje 27. avgusta i predstaviti novu liniju po prvi put.

foto

10. 07. 18

Čarobna revija Dolce & Gabbana

Ovakvu reviju još niste videli!

Search