Štampaj Štampaj

Pošalji prijatelju

29. 10. 2019

Zašto su influenseri toliko uticajni?

Ključ leži u...

Promovisanje proizvoda putem uticaja na društvenim medijima može se kategorisati kao oblik podsvesnog marketinga. Vekovima, brendovi i oglašivači traže da oblikuju misli, stavove i ponašanje potrošača, a da toga nismo ni svesni. Zbog toga se pitate ko su ti takozvani „influenseri“, i zašto ovaj skriveni oblik internetskog oglašavanja postaje sve rasprostranjeniji u internet marketingu? I što je još važnije, kako se ovaj trend može objasniti kroz psihologiju?

POSTAVLJA SE GLAVNO PITANJE: KO SU TAČNO TI LJUDI?

Pa, u osnovi, svakodnevni ljudi poput vas i nas. Oni su ljudi koji imaju strast i ne plaše se da ispričaju svetu o tome. Bilo da se radi o kuvanju, modi, komediji ili igrama, mogućnosti su beskrajne. Svoje misli objavljuju putem društvenih mreža i na taj način utiču na svoju publiku i oblikuju im kupovne navike. 

STVARANJE BRZOG I EFIKASNOG PRISTUPA U CILJU DOSTIZANJA ŠIROKE PUBLIKE

Nije teško zamisliti kako to čini uticaj idealnim marketinškim alatom za kompanije. Na raspolaganju su već veliki brojevi koji se lako mogu iskoristiti ako im se pošalje poruka koju je podržala popularna ličnost, čije mišljenje zapravo žele čuti.Zauzvrat, influenseri profitiraju od učešća u ovim kampanjama, bilo da su im plaćeni da objavljuju ili razgovaraju o proizvodima, ili ako im se obezbede besplatni promotivni materijali.

ZAŠTO SU INFLUENSERI TAKO UTICAJNI?

Možda još uvek postavljate pitanje zašto. Šta ih to čini toliko atraktivnim za internet marketare? Šta njihovo mišljenje čini tako moćnim?Nije tajna da je ponašanje potrošača usko povezano sa kognitivnim pristranostima.Da bismo objasnili njegovu efikasnost, sve naše odgovore možemo pronaći u oblasti psihologije. Jer, kad se sve svodi na to, zasnivanje nečijeg ponašanja na drugom nije ništa novo.

PRIVLAČNOST

Ovo je strategija koju trgovci već vekovima koriste - sigurni smo da možete smisliti brojne primere reklama u kojima neki zgodni holivudski glumac preporučuje određeni luksuzni proizvod.Kako su ljudi podložni pristranosti privlačnosti, mi podsvesno pripisujemo privlačnim ili harizmatičnim ljudima mnogo drugih kvaliteta, samo zato što su dobrog izgleda. Štaviše, ovo bi moglo dovesti do pozitivne povezanosti između osobe i brenda. Ova mišljenja utiču na podsvest posmatrača, potencijalno ih pune kada se suoče sa odlukom koja se odnosi na proizvod.

 

BLISKOST I POVERENJE

Kada neko svakodnevno deli sa vama svoj život preko videa ili slika razvijate osećaj bliskosti. Pomalo zvuči kao rijaliti, a zapravo to i jeste. Upravo na ovom konceptu su nastali rijaliti programi. Radoznalost je prirodna ljudska osobina, a kroz to deljenje svakodnevice razvija se bliskost. Suočavanje sa problemima, prevazilaženje istih, kod publike stvara osećaj poverenja, kako u osobu čiji profil prate, tako i u proizvode koji su istaknuti ovom prilikom. 

MI ZAPRAVO KUPUJEMO LIFESTYLE

Umesto da kompanije kroz nekoliko minuta reklame plasiraju svoj proizvod i navedu nas na kupovinu, mi zapravo kupujemo lifestyle ,,prave osobe” sa svojim ,,pravim životom” koju pratimo.

Preporučujemo

foto

06. 09. 17

Najlepše fotografije veridbi u 2017. godini

Ko kaže da bajke ne postoje?!

foto

14. 08. 17

Dama među oblacima

Svet na dlanu...kroz pilotsku kabinu

Search